Zespół Amaranthe wydał niedawno swój piąty album, pt.: „Helix”. Płyta ukazała się w 18 października 2018 roku, nakładem Spinefarm Records.
Grupa Sabaton, wraz z Apocalyptica i Amaranthe, zagrają w naszym kraju 24 stycznia 2020, w warszawskiej hali Torwar.
Sprzedaż biletów na koncert ruszy 3 lipca od godz.: 10:00 na:
https://www.eventim.pl (bilety na sektory oraz płytę) oraz
http://sklep.knockoutprod.net (tylko bilety na płytę).
W Polsce Sabaton był przyjmowany przez ministra obrony, kręcił u nas teledysk z udziałem słynnego aktora
Petera Stormare (m.in. film "Fargo", serial "Prison Break"), a także DVD na Przystanku Woodstock, gdzie koncert Szwedów
podziwiało ponad pół miliona fanów!
Początkowo Apocalyptica ograniczała się tylko do wiolonczelistów w utworach.
Przyniosło to sukces już po pierwszej płycie, wydanej w 1996 roku "Plays Metallica By Four Cellos",
wypełnionej wyłącznie coverami Metalliki, którą później Finowie mieli okazję niejednokrotnie supportować.
Warto dodać, że na przestrzeni lat Apocalyptica współpracowała z wieloma znakomitymi muzykami.
W tym gronie są, chociażby: Sandra Nasic z Guano Apes, Dave Lombardo, Ville Valo z H.I.M., Joe Duplantier (Gojira),
Max Cavalera (Soulfly, Sepultura), Till Lindemann (Rammstein), Cristina Scabbia (Lacuna Coil),
Corey Taylor (Stone Sour/Slipknot).
Muzyka zespołu to od samego początku ciekawe połączenie symfonicznego power metalu, heavy, melodyjnego death metalu.
Całością dyryguje podczas koncertów charyzmatyczna Elize, o czym niejednokrotnie mieli okazję przekonać się polscy fani.
Źródło: Knock Out ProductionsSABATON (Szwecja) heavy metal, power metal:
Szwedzkie miasto Falun słynie ze sportów zimowych, ale nie tylko.
W 1999 roku powstał tam zespół, który parę lat stał się jednym z największych towarów eksportowych
Szwecji i jednym z najbardziej uwielbianych metalowych wykonawców w Polsce.
Przez blisko 20 lat istnienia kapela dowodzona nieprzerwanie przez Joakima Brodéna i Pära Sundströma
wystąpiła u nas wiele razy i zdobyła tysiące fanów.
Dużą rolę odegrały w tym kapitalne koncerty Sabaton, lecz również to,
że Szwedzi w piękny sposób oddali hołd wydarzeniom i osobom z historii Polski, chociażby walczącym pod Wizną,
Powstaniu Warszawskiemu i rotmistrzowi Witoldowi Pileckiemu. Nie bez znaczenia jest też ogromna charyzma sceniczna Joakima.
Sabaton to swego rodzaju muzyczny leksykon wydarzeń z historii świata, głównie wojen i bitew.
I zapewne najfajniejsi nauczyciele historii wśród muzyków.APOCALYPTICA (Finlandia) symfoniczny heavy metal:
Wielu próbowało łączyć metal z muzyką poważną. Niewielu udało się to zrobić dobrze.
Niektórzy twórcy zrobili to wręcz wspaniale. Na przykład powstała w 1993 roku w Helsinkach grupa Apocalyptica.
Założyło ją zakochanych w metalu paru absolwentów prestiżowej Akademii Sibeliusa w klasie wiolonczeli: Eicca Toppinen,
Paavo Lötjönen, Max Lilja i Antero Manninen.
Z tej czwórki pozostali na placu boju Eicca i Paavo, których uzupełniają wiolonczelista Perttu Kivilaakso,
perkusista Mikko Siren i wokalista Franky Perez.
Sukces był ogromny, bo album sprzedał się w ponad milionie kopii na całym świecie (złoty status w Polsce).
Od albumu "Inquisition Symphony" Apocalyptica zaczęła zamieszczać również własne kompozycje,
a na "Cult" słychać było także bas i perkusję.
Finowie wprawdzie nie powtórzyli komercyjnego sukces jedynki, lecz ich popularność na świecie utrzymuje się na niesłabnącym,
wysokim poziomie. Szczególnie w Polsce, gdzie nie tylko debiut, lecz również płyta "7th Symphony" została złotą płytą,
a koncerty zawsze ściągają masę fanów, którzy przyjmują Finów, jak swoich. AMARANTHE (Szwecja) power metal, melodyjny death metal:
Amaranthe to powstały w 2003 roku w Göteborgu zespół, którego jedną z cech charakterystycznych
jest posiadanie w składzie trzech wokali.
Czysto śpiewające głosy należą do śpiewającej sopranem Elize Ryd oraz do panów Henrika Englunda Wilhemssona (charczy)
i Nilsa Molina (czysty wokal).
Amaranthe pnie się coraz wyżej na drabinie popularności i nie ma się czemu dziwić, bo kapela intensywnie pracuje nad swoim
stylem, dużo koncertuje, a poprzez regularne wydawnictwa nie pozwala o sobie zapomnieć.
Szczególnie jest zauważalny wzrost zainteresowania muzyką szwedzkiej załogi na wymagającym rynku niemieckim.
Album "Maximalism" (2016) na liście za Odrą osiągnął 84 pozycję, a jego następca, "Helix" (2018) wskoczył na miejsce 29.