Początek sprzedaży - 7.06.2021
Patronat radiowy: Radio Rockserwis FM
www.inorockfestival.pl
https://www.facebook.com/inorockfestival
Zespół założyli ponad ćwierć wieku temu, dokładnie w 1995 roku długoletni przyjaciele:
A?albjörn Tryggvason (gitara, śpiew), Halldór Einarsson (bas) i Gu?mundur Óli Pálmason (perkusja).
W późniejszych latach skład ulegał modyfikacjom, a wraz z nimi zmieniała się muzyka.
Zespół przeszedł gatunkową ewolucję od black metalu po bardziej melodyjne i eklektyczne granie,
konsekwentnie kształtując własny, niepowtarzalny styl.
Po nagraniu kilku demo Einarsson zdecydował się odejść i Sólstafir kontynuowali działalność jako duet. Gdy dołączył do nich basista Svavar Austmann zaczęli nagrywać utwory na debiutancki album. Niestety, w wyniku niesprzyjających okoliczności debiut ukazał się dopiero w 2002 roku. Sólstafir byli już wtedy kwartetem, do składu dołączył bowiem drugi gitarzysta Sa?ór Maríus Sa?órsson.
Kolejne albumy grupy: "Masterpiece of Bitterness" (2005) i "Kold" (2009) potwierdzały, że w tej muzyce liczą
się przede wszystkim szczere emocje.
Tak też było w przypadku płyt "Svatir Sandar" (2011) i znakomicie przyjętej "Otta" (2014).
W 2015 roku z zespołu odszedł Gu?mundur Óli Pálmason, którego zastąpił Hallgrimur Jon Hallgrimsson.
W nowym składzie Sólstafir nagrał przełomowy album "Berdreyminn", którego tytuł oznacza osobę miewającą prorocze sny. T
o eklektyczne dzieło nie tyle przekracza granice gatunków muzycznych,
co po prostu je ignoruje, koncentrując się na melancholii, tęsknocie, gniewie, radości.
Islandczycy w ostatnich latach podczas swoich tras koncertowych odwiedzają Polskę regularnie. Na inowrocławskim festiwalu zagrają przede wszystkim materiał z ubiegłorocznego, bardzo ciepło przyjętego albumu "Endless Twilight Of Codependent Love", który jest kwintesencją stylu Sólstafir. Nazwa grupy w języku islandzkim oznacza promienie słońca, co fantastycznie podkreśla charakter tworzonych dźwięków.
EIVOR
Eivor Pálsdóttir, pochodząca z Wysp Owczych wokalistka, gitarzystka, autorka tekstów i
kompozytorka to artystka wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju.
Odkryła swoje wokalne przeznaczenie i siłę swojego głosu, śpiewając tradycyjne pieśni z rodziną.
Na gitarze nauczyła się grać w wieku 10 lat od swojej mamy. Jeszcze w czasach szkolnych zaczęła pisać własne utwory.
Tak to wspomina: "Jednym z pierwszych artystów, który wywarł na mnie kolosalne wrażenie jako twórca, był Leonard Cohen.
Rodzice mojej przyjaciółki mieli imponujący zbiór jego albumów, chodziłam więc do niej i słuchałam płyt przez cały dzień".
W wieku 16 lat Eivor nagrała swój pierwszy album, na którym znalazły się klasyczne ballady z
wykorzystaniem gitary i basu.
Kończą go dwie pieśni religijne śpiewane w języku duńskim, cała reszta zaś śpiewana jest w jej ojczystym języku -
farerskim. Przez następne lata Eivor występowała na festiwalach folkowych w całej Skandynawii.
Choć nie stroniła od jazzu i muzyki klasycznej, jej pasja do eksperymentowania zaprowadziła ją
ostatecznie do świata produkcji elektronicznej.
"Próbowałam się wyrwać z szufladki, w której się zamknęłam", powiedziała.
"Czasami, kiedy zagłębiasz się bardziej w to, co próbujesz tworzyć, docierasz do rozstaju dróg,
na którym musisz podjąć pewne decyzje, które mogą cię poprowadzić w zupełnie innym kierunku".
Choć jej utwory często przepełnia melancholia, przypisywana przez nią samą miejscu, z którego pochodzi i nieustannemu szumowi fal rozbijających się o brzeg, kryją one w sobie urzekającą moc, która przemawia do wielu słuchaczy. To muzyka uniwersalna, w której każdy może znaleźć coś dla siebie, niezależnie od ukochanego gatunku muzycznego.
Zauważalne jest to szczególnie podczas koncertów. Sama artystka przyznaje, że scena to jej żywioł.
Opisuje swoją muzykę następująco: "Moje utwory ożywają, kiedy mogę je zaprezentować publiczności.
Uwielbiam spoglądać ze sceny na hipsterów, babcie, dzieciaki spod znaku goth i metalowców, których
nie dzielą żadne bariery.
Dzieje się tak chyba dlatego, że nie tworzę dla żadnej określonej grupy.
Próbuję po prostu pisać muzykę, której sama chcę słuchać - coś co według mnie dociera prosto do sedna tego, co
znaczy być człowiekiem na tym świecie".
Występ w Inowrocławiu będzie dla artystki okazją do prezentacji najnowszych nagrań z ubiegłorocznej płyty "Segl", gdzie zaprezentowała swoje nowe, popowo-elektroniczne oblicze, jednocześnie nie rezygnując z wyznaczników własnego stylu.
RPWL
Choć niekiedy dokonania tego niemieckiego kolektywu mogą kojarzyć się z nowymi wersjami kompozycji Pink Floyd,
Bawarczycy od lat mają znacznie więcej do powiedzenia niż bycie tribute bandem legendarnego zespołu.
W ciągu trwającej już ponad dwie dekady kariery RPWL wydali 10 albumów studyjnych oraz 7 koncertowych i wciąż nie przestają zaskakiwać. Choć muzycy nigdy nie mieli komercyjnych ambicji i pragnęli spełniać jedynie marzenia o spędzaniu wspólnego czasu na scenie i dzieleniu się muzyką, osiągnęli sukces, koncertując nie tylko w Europie, lecz także w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Meksyku. Nazwa zespołu pochodzi od pierwszych liter nazwisk muzyków z początkowego składu.
Inowrocławski koncert RPWL będzie okazją do nieco spóźnionego świętowania zespołowej rocznicy 20 lat spędzonych na scenie i nostalgicznej podróży przez meandry tworzonej przez lata muzyki. Usłyszymy m.in. wykonany w całości (!) debiutancki album "God Has Failed", który stał się dla zespołu krokiem milowym w rozwoju, już jako artystów niezależnych, z materiałem autorskim.
Nie zabraknie kilku bisów, które niech pozostaną niespodzianką.
FRONTAL CORTEX
„Nie trzymamy się żadnych ram. Gramy to, co czujemy, co nam palce podpowiadają i głowa.
Nie próbujemy też grać jak ktoś i brzmieć jak ktoś.
Jest to naturalna kolej rzeczy, że coś takiego nam wyszło.” – tak o zawartości swojego debiutanckiego materiału
opowiadali członkowie Frontal Cortex.
Założony w 2015 roku w Olsztynie zespół trafił do serc miłośników międzygatunkowych poszukiwań spod znaku wyrafinowanego rocka i metalu, na kształt dźwięków tworzonych przez Tool, A Perfect Circle, Katatonię czy Alice In Chains.
W zespołowych tekstach znajdziecie wiele filozoficznych nawiązań oraz inspiracji osobistymi doświadczeniami muzyków.
Śpiewający w zespole basista Grzegorz Gołaszewski obdarzony jest bardzo dobrym głosem, a każdy z członków Frontal Cortex dokłada swoją równie ważną cegiełkę do wspólnego, wielowarstwowego brzmienia. W skład zespołu poza wokalistą wchodzą perkusista Bartosz Kukuć oraz gitarzyści Rafał Piegat i Łukasz Gołaszewski.
Muzycy pracują obecnie nad swoim drugim albumem. Mamy nadzieję, że jego fragmentów posłuchamy wspólnie podczas inowrocławskiego koncertu.
OBRASQI
To pomorskie trio zawładnie niejednym wrażliwym sercem.
Swoją twórczość określają jako muzykę do obrazów i obrazy do muzyki, w nietypowy sposób łącząc progresywne pejzaże
i nowoczesne brzmienia.
OBRASQI to krótko pisząc emocje zawarte w dźwiękach i obrazie, zawieszone w muzycznej przestrzeni.
Zespół działający od 2019 roku tworzą wokalistka, autorka tekstów i basistka Monika Dejk - Ćwikła, gitarzysta i klawiszowiec Artur Wolski i perkusista Jarosław Bielawski. Z artystami współpracuje także odpowiedzialna za obraz, tj. zdjęcia, film i grafikę Anna Kruszyńska.
OBRASQi mają na koncie maksisingiel "HolyGram", który zdobył uznanie fanów radiowej Czwórki i EPkę "Porzeczkowy", która ukazała się w sierpniu 2020 roku. Aktualnie pracują nad debiutanckim albumem "Dopowiedzenia", który ukaże się w połowie czerwca 2021.
Na festiwalu Ino-Rock zespół będzie miał okazję, by zaprezentować jego obszerne fragmenty zgromadzonym uczestnikom.
Chcielibyśmy zasugerować, by nie zwlekać z zakupem biletów, gdyż nie znamy przepisów jakie będą obowiązywać w sierpniu 2021 i może się zdarzyć, że wolno nam będzie sprzedać jedynie 50% miejsc lub mniej.
Przede wszystkim jednak gorąco zachęcamy do szczepienia się, gdyż dzięki temu więcej osób będzie mogło wziąć udział w festiwalu i dzieki temu będzie bardziej tłumnie, radośnie i spontanicznie. Osoby zaszczepione po okazaniu przy wejściu stosownego zaświadczenia NIE będą wliczane do limitu osób, które wejdą na teren festiwalu.
Prosimy też w miarę możliwości obserwować zmieniające się przepisy dotyczące obostrzeń sanitarnych i
w razie potrzeby pojawić się w Teatrze Letnim z maseczkami.
Bilety jednodniowe i dwudniowe zakupione w roku ubiegłym uprawniają do wejścia na teren festiwalu 28 sierpnia 2021.
Osobom, które zakupiły bilety dwudniowe przysługuje zwrot należności w wysokości 120zł od biletu.
Kwotę w tej wysokości dodamy do e-portfela w sklepie rockserwis.pl
Można wykorzystać ją w dowolnym terminie na zakupy w naszym sklepie (dowolny asortyment)
lub zlecić zwrot na rachunek bankowy (również w dowolnym terminie) Pokaż mniej
Źródło: Rock Serwis